• Onderwijstoptalentprijs Home 01
  • Onderwijstoptalentprijs Home 02
  • Onderwijstoptalentprijs Home 03

OnderwijsTopTalentPrijs Editie 2019 van start

Is een van je voormalige of huidige studenten dé gedroomde kandidaat voor de OnderwijsToptalentPrijs? Of ben je zelf een enthousiaste leraar (in spe) in het basis- of voorgezet onderwijs en mag iedereen zien wat jij het onderwijs en je leerlingen te bieden hebt? Ga dan nu naar de inschrijfpagina en doe mee!

Marc Penders (TU/E School of Education: Eindhoven, Vak: Scheikunde)

Het ingezonden project betreft een coherente lessenserie bestaande uit vier lessen over het onderwerp ‘Redoxchemie’ waarbij de volgende leselementen aan bod komen: de eerste les is gebaseerd op Flipping the classroom, de tweede les is ontwikkeld met de nadruk op differentiatie, de derde les is gebaseerd op onderzoekend leren met behulp van een applet over elektrolyse, de vierde les beslaat een eigen ontwikkeld practicum (gebaseerd op literatuur), waarbij leerlingen met spullen vrij verkrijgbaar in de supermarkt een werkende batterij maken.